Det här med att vila

Att vila är något jag på senaste tiden lärt mig att prioritera.
 
För några år eller bara månader tillbaka hade jag full gas på nästan hela tiden, förutom när jag sov typ. En vanlig dag kunde bestå av skola, plugg, mat och mera plugg. Hann jag så klämde jag även in något träningspass här och där. 
 
Inte konstigt att jag ständigt hade sjuk rygg och spänningshuvudvärk. Därtill kändes det som att jag bar på ett svart moln inom mig och känslor av otillräcklighet dök ofta upp.
 
Men någonstans där kände jag att nu får det vara nog. Jag måste lära mig lyssna på min kropp för detta kommer inte vara hållbart i längden. Så jag började prioritera att vila. Jag kom hem och la mig i soffan. Eller sängen eller vad som helst. Lät telefonen ligga kvar i väskan för att bara kunna andas. Ni kanske vet hur lätt det är då man är trött att bara slösurfa på nätet. Det vet jag med. Och visst kan det kännas avslappnande men efteråt kände jag mig aldrig utvilad och huvudvärken var kvar, om inte ännu starkare. 
 
När jag började öva på att vara sysslolös och släppa alla måste så började livsglädjen och orken sakta smyga sig tillbaka. Och det är nog det jag är mest glad över. Att få känna sig levande igen. 
  (null)

Så gör dig själv en tjänst och vila då du behöver det. 
 


Livet, Tankar & åsikter, Vardag | lugn, vila | |
Upp