Find your happiness

Har på senaste tid haft väldigt svårt att hitta motivation och glädje till att göra saker. Läxorna, fotbollen och allt annat har varit helt nej tack. Jag har vaknat varje dag med 0 motivation och fått kämpa mig genom varje dag på bästa sätt. 

Under den här perioden har det hjälpt mig mycket att hitta de små detaljerna som fortfarande gör mig glad fast allt annat känns skit. Därför tänkte jag ge er lite tips på hur jag försöker hålla positiviteten uppe. 
 
Drick mycke kaffe och tee. Hör på glad musik och dina favorit låtar. Träna, jaa jag vet att det känns skit jobbit ibland men jag lovar att du kommer må bättre efteråt. Se på youtubers du gillar (det får iaf mig alltid på bra humör). Läs böcker eller gör något annat som får dig att glömma allt annat för en stund. Ät godis, why not liksom haha eller gör din favoritmat bara för att du är värd det. Ta ett bad om du/ni har ett badkar. Köp dig själv något nytt, även fast det bara är något litet kan det göra en väldigt glad. Umgås med dina vänner och familj. Se på din all time favorite film ännu en till gång fast du redan sett den cirka en miljon gånger...
Försök att så ofta som möjligt skratta och le så ska du se att dina dagar automatiskt blir lite bättre. 
 
Här har ni några av de saker som brukar funka för mig. 
Hoppas även du hittar din motivation och glädje & så kämpar vi oss tillsammans genom våren. Kram!
 
Allmänt, Tankar & åsikter, Tips, Vardag | Happiness, motivation | |
Upp